• Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı
  • Kabartma Resimler
  • Kaya mezarına bir iple tırmanılıyor
  • Kaya Mezarının arkasının manzarası
  • Kaya mezarının manzarası
  • Kaya Mezarının baktığı yerdeki manzara

Terelek Kayası Kaya Mezarı Süprizi

Reklamlar

Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı Sinop’un Durağan ilçesi Kemerbahçe köyünde bulunuyor. Terelek Kayası Kaya Mezarı Durağan’a 15 km mesafede. Sinop’a 30km uzaklıkta. Bu Kaya Mezarı bizim için planlanmış bir gezi değildi. Biz Şahinkaya Kanyonu’na gidiyorduk. Boyabat’tan sonra Terelek Kaya Mezarı tabelasını görünce bir gidip bakalım dedik. Meğer ne kadar önemli bir yerdeymişiz ve Terelek Kaya Mezarı sadece bunlardan biriymiş. Aslında üç tanelermiş. Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı dışında Durağan Ambarkaya Kaya Mezarı ve Boyabat Salar Kaya Mezarı da bulunuyormuş.

Beni instagram hesabımdan takip etmeyi unutmayın. Hikayeler ve öne çıkanlarda çok şey anlatıyorum 😉

İnstagram: Nerdesinbahar

Terelek Kayası Kaya Mezarı’na Nasıl Gittik?

Boyabat’tan çıktıktan bir süre sonra gördüğümüz Terelek Kaya Mezarı tabelasının bu kadar önemli olduğunu o an bilmiyoruz. Hedefimizde Şahinkaya Kanyonu var. Tabelayı görünce “bir gidip bakalım” diyoruz. Köy yolundan sağa sapıp belli bir süre dağlara doğru gidiyoruz ve sonra yol ikiye ayrılıyor. Herhangi bir tabelada yok. Sola sapalım diye düşünüyoruz ve iyi ki de sola dönüyoruz.

Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı

Bir müddet baraj manzarası seyrederek tırmanıyoruz ve Terelek Kayası Kaya Mezarı karşımıza çıkıyor. Kimsecikler yok. Herhangi bir koruma altında değil. Dolayısıyla ücret de ödemiyorsunuz. Dağın başında öylece duruyor işte. Terelek Kayası Kaya Mezarı’na kendi arabanızla gelebilirsiniz yada Durağan’dan köy dolmuşlarıyla buraya gelebilirsiniz. Bizzat görüp denemediğim için böyle bir yere dolmuş olma ihtimaline şaşırıyorum.

Kaya Mezarının baktığı yerdeki manzara

Aslında tarihi mezarlar üç tanelermiş. Bizim gittiğimiz Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı dışında Durağan Ambarkaya Kaya Mezarı ve Boyabat Salar Kaya Mezarı da bulunuyormuş. M.Ö 7 yüzyılda yapılmış. Diğer iki kaya mezarlarında kabartma resimler yokmuş. Buradakinde üst tarafta bir kadın kabartmasıyla bir aslanla boğuşan adam figürü var. Bir tanede sütunların ayağında aslan heykeli varmış ama tahrip olmuş.

Kaya Mezarının arkasının manzarası

Kaya Mezarı’nın İçi Nasıl?

Burada ki kaya mezarı çok daha sonraları yapıldığı için bu kabartma resimleri görebiliyormuşuz. Diğerlerinde yokmuş. Kaya Mezarı oldukça yüksekte bulunuyor. Ön tarafına yürümek de kolay değil. Oldukça dik, taş toprak da yürürken kayıyorsunuz. Önüne kadar geldiğimizde Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı’ndan uzanan bir halat görüyoruz. Metehan tırmanıp kolayca çıkabiliyor. Ben deniyorum ama ayağımdaki sandaletlerle imkansız gibi.

Kaya mezarına bir iple tırmanılıyor

Kol kuvvetiyle o iple kendinizi yukarı çekmeniz gerekiyor. Yukarıya çıkan Metehan Durağan Terelek Kayası Kaya Mezarı’nın içinin boş olduğunu söylüyor.  İçeride bir mezar odası varmış. Zaten faklı bir şey düşünmedim ama yine de görmek, yukarı çıkabilmek isterdim. Üç tane sütun alt taraftan geniş yukarı doğru inceliyor. Sağlam olması için bu şekilde yapıldığına dair bilgiler okudum.

Kabartma Resimler

Kaya Mezarı baraj gölü manzarasına sahip. Hem baktığı yönde hem kayanın arkasında manzara enfes. Bu manzaraya karşı biraz oturup soluklanıyoruz. Daha bol vakitlerde burası tüm günü geçirmek için harika bir yer olabilir. Kaya mezarının arkasındaki düzlükte, ağaç altında örtünüzü serip piknik yapabilirsiniz. Kim bilir kimler dolaştı buralarda. Kim bilir neler yaşandı.

Terelek Kayası Kaya Mezarının Manzarası

Ülkemiz tarih açısından öyle zengin ki ve bir o kadar da önemsenmiyor ki. Buralar kazılsa kim bilir neler çıkacak ama içinden geçtiğimiz dönemde gün yüzündeki tarihi eserlerin başına gelenleri düşündükçe, toprak altında muhafazada olmasına ve saklanmasına seviniyorum. Bırakın gizli saklı kalsın. Gelecek nesiller umarım bizden daha çok değer, kıymet bilecekler ve gereken önemi gösterecekler. Buna kalben inanmak istiyorum.