• Perşembe Yaylası
  • Kendimi çimenlerin üstüne atmaktan alıkoyamıyorum
  • Deli rüzgarlarda uçuyoruz, donuyoruz
  • Perşembe Yaylası Karga Tepesi
  • Perşembe Yaylası
  • Perşembe Yaylası menderesleri
  • Perşembe Yaylası, Karga Tepesi'nden manzara

Perşembe Yaylası Bildiğiniz Yaylalardan Çok Farklı

Reklamlar

Perşembe Yaylası Ordu’nun Aybastı İlçesinde bulunuyor. 1991 yılında Bakanlar Kurulu kararıyla Turizm Merkezi ilan edilen Perşembe Yaylası, Aybastı ilçesine 17 km uzaklıkta bulunuyor. Perşembe Yaylası ismini perşembe günleri kurulan pazarından almış. Perşembe Yaylası’nın menderesleri de ülkemizde tekmiş. Gerçekten başka yerde rastlamadım ben.

Beni instagram hesabımdan takip etmeyi unutmayın. Hikayeler ve öne çıkanlarda çok şey anlatıyorum 😉

İnstagram: Nerdesinbahar

Kendimi çimenlerin üstüne atmaktan alıkoyamıyorum

Perşembe Yaylası’na Nasıl Gidilir?

Ordu deniz seviyesinde, Aybastı 750 metre rakımda ve Perşembe Yaylası 1500 metrelik rakımıyla Canik Dağları’nın en yüksek yeri konumunda bulunuyormuş. Perşembe’den çıktıktan sonra Aybastı tabelalarını takip etmelisiniz. Aşağı yukarı 80 km gibi tırmandık. Aybastı’ya vardık. Aybastı’dan sonra  17 km daha gittik.

Perşembe Yaylası
Yaylanın enfes manzarası da böyle

Perşembe Yaylası‘nın yolunun büyük kısmı asfalt, kalanı stabilize bozuk yollar. Zaten bu yolculuğumuzda ki aştığımız kilometrelerin çoğu böyle bozuk toprak delik deşik yollar. “Canik Dağları’nın kalbine hoşgeldiniz” yazan bir tabeladan geçtik. Evlerin olduğu bir yerleşim yerinden geçtik. En sonunda bir tur otobüsü, özel araçlarında olduğu bir tepede durduk. Navigasyon geldiniz diyordu. Doğru söylemiş. Dışarısı rüzgardan uçuyordu. Üzerimize kalın bir şeyler aradık. Polar, tayt, çorap ne bulduysak giydik. Aylardan ağustos ve biz donuyoruz.

Deli rüzgarlarda uçuyoruz, donuyoruz
Deli rüzgarlarda uçuyorum, donuyorum

Ve İlk Görüş İlk Aşk, Karşınızda Perşembe Yaylası

Gökyüzünde ki pamuk pamuk bulutlar, kıvrım kıvrım menderesler, inanılmaz güzel bir yeşil, bu nasıl bir güzellik. Masal gibiydi.  Bilgisayarlarda kullandığımız masaüstü resimleri gibiydi. Aylardan ağustos, burada bir bahar havası, aynı bizim kafalar gibi. Aybastı Yaylanın fotoğraflarını ilk gördüğümde mutlaka gitmeliyiz demiştim. Sonrasında araya zaman girince gördüğüm fotoğrafı unutmuşum. Yaylaya gidiyorduk işte.

Yaylanın rüzgarlarında uçuyorum

Dumanlı dağlar, sislerin içinde evler falan görecektik. Yaylalar genelde hep böyle değil mi? Başka ne olabilirdi? Sonra Perşembe Yaylası bize kocaman bir süpriz yaptı. Açık ara önde ki şu ana kadar gördüğüm en değişik Karadeniz Yaylası burası. Kesin ve net.

Perşembe Yaylası Karga Tepesi
Karga Tepesi

Deli bir rüzgarda uçtuk ve de donduk önce. Giydiklerimiz yetmedi daha da kat kat giyindik. Arabayı parkettiğimiz o tepe Karga Tepesi‘ymiş. Aşağılara yürüdük sonra. Mendereslerin yanına inmeden, o suda ki enerjiyi bedenime depolamadan gidemezdim. Teletabi’lerin köyü burası olmalı. İnsanın bol zamanı olacak ve burada en az bir gece kamp yapacak. Perşembe Yaylası tesise ihtiyaç duymayan karavan kampları içinde çok uygun.

Yaylanın menderesleri

Perşembe Yaylası Şenlikleri

Perşembe Yaylası‘nda ki yerleşim çok eski zamanlara dayanıyormuş. Evliya Çelebi kitabında burada yapılan şenlikleri yazmış mesela. Her yıl temmuz ayında bu şenlikler hala devam ediyormuş. Evliya Çelebi’den günümüze gelen şenlikleri aklınız alıyor mu? Şenliklerde çeşitli yarışmalar, konserler, güreş müsabakaları hatta at yarışları düzenleniyormuş.

Perşembe Yaylası

Perşembe Yaylası Yağlı Güreş şenlikleri, katılım ve izleyici olarak ülkemizin en aktif güreşlerinden biridir. Edirne Kırkpınar Yağlı Güreşleri’ne katılan birçok güreşçi, Perşembe Yaylası Yağlı güreşleri’ne de katılmaktadır.

Perşembe Yaylası, Karga Tepesi'nden manzara
Karga Tepesi’nden manzara

Perşembe Yaylası Off Road yarışları varmış. Birçok Off Road kulübü, her sene yaylada gerçekleştirilen geleneksel etkinliklere katılıyormuş. Daha önce duymamış olmam benim cahilliğim olsun.

Perşembe Yaylası menderesleri
Yaylanın menderesleri

Biz Karga Tepesi‘nden aşağılara yürüyüp menderesin soğuk sularına elimizi ayağımızı soktuk. Temiz havasını içimize çektik. Muhteşem manzarasında onlarca fotoğraf çektik. Yemyeşil çimenlerine yatıp şöyle bir dinlendik ve hiç istemeyerek ayrıldık. Aklımız da gönlümüzde burada kaldı. Aklıma not ediyorum ki; buraya mutlaka gelip o mendereslerin arasında bir kamp yapıcam, yıldızların altında uyuyacam.

Beni instagram hesabımdan takip etmeyi unutmayın. İnstagram: Nerdesinbahar

Paylaşmak güzeldir!

Reklamlar

İlgili yazı

4 Comments

• Burayı şimdiye kadar cahilligimden demissiniz ama yine de yanlış ogrenmissiniz. Perşembe yaylasınin Ordunun Perşembe ilçesi ile alakası yoktur. Perşembe ilçesine bağlı değil, Aybastı ilçesine bağlıdır. Adının Perşembe olması da Perşembe günleri kurulan alışveriş gunundendir. Şimdi yazınızın başında yazan Perşembe ilçesine bağlıdır cümlesi insanları yaniltip, yolu aşırı derecede uzatmalarina sebep olabilir. Ayrıca memleketimizi de bu denli begenmenize çok sevindim. Selamlar.

• Avatar photo
      Author · Edit

Beni buraya götüren Perşembe’li bir arkadaştı. Bana öyle söylemişti. Bilgileri güncelliyorum. Bilgilendirme için çok tşkler.

• Avatar photo
      Author · Edit

Selamlar.. sitenin içeriklerini ben giriyorum. Son aylarda çok yoğun seyahatlerim oldu. Aylarca yazı girilemediğini görmüş olmanız lazım. Bu yoğunlukta aklımdan çıkmış. Güncelleme yapılacak. Uyarınız için teşekkür ederim 🙂