• Melen Rafting

Buz Gibi Sularda Rafting Yapmaya Melen ‘e Gidiyoruz

Reklamlar

Hürriyet Seyahat, yazar Bahar Gündoğdu

Hürriyet Seyahat’te yayımlanan yazımın daha detaylı hali

İşte mevsimi geldi. Doğa uyanıyor. Ağaçlar burcu burcu çiçek, sular çağıl çağıl. Kar suları eriyor ve rafting zamanı geldi. İstanbul’a en yakın rafting alanı Melen’de. Melende’ki rafting sezonu çok uzun ama en güzel zamanı mart ve nisan ayları. Suyun en yüksek olduğu zaman. Zaten Melen’de rafting yapmayı düşünüyorsanız son şansınız olabilir. Melen Barajı bitmek üzere ve artık burada rafting yapılamayacak.

Beni instagram hesabımdan takip etmeyi unutmayın. Hikayeler ve öne çıkanlarda çok şey anlatıyorum 😉

İnstagram: Nerdesinbahar

Melen Dokuzdeğirmen Köyü

Melen’e Ulaşım

Sabahın karanlığında saat 4 sularında servisimize biniyoruz ve bu soğukta nereye gittiğimizi düşünüyoruz. Buz gibi hava ve buz gibi sular ama koşa koşa iki gram uykuyla yollara düşüyoruz. Sabah 8,30 gibi rafting merkezimizdeyiz. İstanbul Avrupa yakasından Melen arası 2,30 saat sürüyor. İstanbul’dan  TEM’e bağlandığınızda Ankara istikametini takip ediyorsunuz.  Hendek gişelerden çıkıp yine Ankara tabelasını takip edip E-5′ e inmiş oluyorsunuz. Devamında 20 km sonra Cumayeri İlçesine girişi gösteren tabela göreceksiniz.Bu yönde ilerlediğinizde Rafting Tesislerine ulaşabilirsiniz.

Melen

Rafting Yapmaya Hazırlanıyoruz

Kahvaltımız hazır oluncaya kadar kısa bir hiking yapıyoruz. Bize Cumayeri’nde ki köpekler eşlik ediyor. Dokuzdeğirmen köyü hemen Melen çayı kenarında. Her yer yemyeşil, çiçek, böcek. Muhteşem bir kahvaltı sonrası giyinmek üzere tesiste herkes koşturmaya başlıyor. Benim gibi dalış yapıyorsanız wetsuitinizi yanınızda götürebilirsiniz ancak  bu çok gerekli değil. Rafting tesislerinde her şey var. Benim gibi çok üşüyorsanız verdikleri patiğin içine scuba çorabı, elinize eldiven giyebilirsiniz. Bunlar tesisten karşılanmıyor.

Melen Rafting
Giyinip kendimizi brifing alanında buluyoruz. Rehber hocalar bize suyun üstünde neyle karşılaşacağımızı ve ne yapmamız gerektiğini anlatıyor. Suya düşebiliriz. Melen 3+1 zorluk derecesine sahip, amatörler için kolay bir parkur. 13 km uzunluğunda. Ben daha önce rafting yaptığım ve parkuru bildiğim için neyle karşılaşacağımı biliyorum. Çok mutluyum, heyecanlıyım. Eski bir dostla kavuşmuş gibiyim.

Nehirden aşağı süzülmeye başlıyoruz. Eğitim hala devam ediyor ve beklenen an ilk dalgaların yüzümüze patlaması, buz gibi suyu yemenin şaşkınlığı mutluluk çığlıklarına kahkahalarına karışıyor. Ne güzeldir o adrenalin. Buz gibi suların içinde o kahkahaları attınız mı hiç? Dağı taşı inlettiniz mi?

Güneşin çıkmasıyla her şey bir mucizeye dönüşüyor. Botun üstünde rehber hocamızın komutlarını yapmamız çok önemli. Dediklerini yapmazsak devrilebiliriz, suya düşebiliriz, kenardaki kayalıklara patlayabiliriz, çalıya çırpıya girebiliriz. Keyfimizin mutluluğumuzun bozulmaması bize bağlı. Kuvvetli kürek çekmekte önemli.

Melen Rafting
Girdapların gözüne gözüne zafer çığlıklarımız kahkahalarımızla parkuru tamalıyoruz. Bitiminde kendimizi buz gibi sulara da atıyoruz.  Başarmanın ve bir aksilik yaşamamanın verdiği mutlulukla şarkılar söyleye söyleye araçlarımızla dönüyoruz.Tesiste sıcak su, fön vs her şey var ve buz gibi sulardan sonra ilaç gibi geliyor.

Dokuzdeğirmen Köyü
Her şey bittikten sonra yemek hazır oluncaya kadar doğanın uyanışını fotoğraflamak için kısa bir yürüyüşe çıkıyoruz. Dokuzdeğirmen köyünde minik şelaleler var. Köyün köpekleri eşliğinde geziyoruz. Bir yerde hayvanlar sizden kaçmıyorsa orda iyi insanlar yaşıyordur.

Ve Zipline Zamanı

Tepelere tırmanıyoruz, sulardan geçiyoruz ve başlayan yağmurla birlikte yemek yemek üzere tesisimize geri dönüyoruz. Yemeklerde enfes. Her şey çok güzel. Yemekten sonra tabi ki zipline zamanı.Yapmasam olmazdı. Yükseklik korkusu olan ben için yine korkunç ve müthiş birşey. Karşıya ilk geçişimde karşılayan kişi beni bedeniyle durduruyor. Siz siz olun arkanız dönük varmamaya çalışın karşıya.Kemiklerimin çatırtısını duydum resmen.
Zipline

Tesislerde Atv ve paintball yapma imkanınız var. Bungalovlarda kalabilirsiniz yada kamp yapabilirsiniz. Genelde kendi çadırınız varsa ücret bile almayabiliyorlar. Konaklamak için Melen’de pek çok alternatifiniz var. Fiyatlar çok yüksek değil. Öğretmen evi bile var.

Dokuzdeğirmen Köyü
Rafting fiyatları 80 ile 150 lira arasında değişiyor. İçinize neresi sinerse orada yapabilirsiniz. Deneyimli hocaların olduğu yerleri tercih etmenizi önerebilirim. İşin şakası yok. Haftasonu kalmalı gidebilirsiniz, fındık sobalasının ateşinde ısınıp harika köy kahvaltıları yapıp raftingde ve ziplineda adrenalini yaşayıp evinize yeni bir siz olarak dönebilirsiniz. Yüzünüzü doğaya dönün, bırakın sizi sonsuz şifasıyla iyileştirsin, huzur versin